2006

Året 2006 börjar gå mot sitt obevekliga slut, tiden flyger som vanligt. Det har varit ett bra år. Ett av de bättre, kanske det bästa någonsin. Förhoppningsvis det bästa hittills. Förhoppningsvis, eftersom det känns som att det har hänt mer saker det här året än alla år tillsammans innan. Samtidigt har jag stått still, inte flyttat, inte börjat plugga, inte bytt jobb, inte konverterat, inte färgat håret blått. Men saker har hänt. Insikter har kommit, jag har blivit förvånad, jag har blivit motbevisad och jag har fått lära mig massvis med saker, massvis med saker om mig själv och mig själv i samklang med andra. Det har varit ett givande år.


Saker jag har gjort, upptäckt, insett och snubblat över året 2006;

- Jag har insett (och förstått innebörden av) att om jag inte gör något, händer inget.
- Jag har sovit halvnaken utomhus en hel natt och vaknat utvilad.
- Jag har upptäckt att jag vet hur jag får en kvinna på fall, men inte hur jag tar emot henne.
- Jag har varit full i 60 timmar straight.
- Jag har kört in min bil i en snödriva.
- Jag har märkt att kvinnor är lika lata som män.
- Jag har märkt att kvinnor trots det, får mer saker gjorda än män.
- Jag har bestämt mig för vad jag ska ägna mitt "riktiga" yrkesliv åt. 
- Jag har faktiskt träffat kvinnan jag antagligen skulle kunna gifta mig och leva mitt liv med.
- Jag har träffat, förfört och kopulerat flera kvinnor som jag sedan avvisat i stort sett av den enkla anledningen att jag inte gillade hur dom luktade.
- Jag har tagit mitt första lån.
- Jag har inte lämnat Sverige.
- Jag har insett att man faktiskt kan vara kär på riktigt i två personer samtidigt.
- Jag har legat vaken i sängen en hel natt utan att sova en sekund, bara funderat.
- Jag har sett 75 avsnitt av The O.C på två veckor.
- Jag har lärt mig att jag måste lära mig bestämma mig.

Listan kan bli lång, det har varit ett händelserikt år. Skulle jag inte vara dödstrött efter att tidigare idag krypit runt på knä tillsammans med fia genom hela lägenheten med en skurborste i händerna, skulle den kanske bli längre. Jag kanske uppdaterar. 

Det är fan rent i lägenheten nu, den som säger annat får stryk. Ha. På nyår ska vi släppa in hela rasket och ställa till med brakmiddag och vi tänkte att det kunde vara trevligt om det inte var grus och skräp på golvet. Typ. Nyårsafton ja. Denna dag av förväntan.

Vem ska jag kyssa på tolvslaget?


Kommentarer
Postat av: Korvfisken

Bra skit, det vill jag lova.

2006-12-29 @ 13:38:01
Postat av: Gammelfar

Framförallt skulle jag vilja veta vem kvinnan e?

2006-12-30 @ 17:04:19
Postat av: mutto

ha! dröm och glöm. jag tänker inte berätta ännu.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback