chasing cars

Utan kärlek stannar världen. Sägs det.

Men vad gör man när man har så mycket kärlek att man går sönder på insidan för att man inte har någonstans att göra av den? Vad gör man när man får så mycket kärlek som man faktiskt inte förtjänar, kärlek som verkligen borde riktas mot någon som har vett nog att besvara den på riktigt, men man är för svag och kärlekstörstande som varelse att man inte har karaktär nog att sätta stopp?

Vad väljer man när man står inför två likvärdiga men ändå helt olika val, där vilket man väljer kommer ha så stor effekt att man hisnar vid tanken? Jag tvekar inför ordens absoluta makt, ord som kommer skapa sorg hos någon, glädje hos någon annan men som kommer lämna mig tvivlande och undrande vad som skulle hänt om jag valde annorlunda.

Utan kärlek stannar världen. Kärlek är det som räknas vid dagens slut, kärlek är det som får oss att vilja vakna dagen efter.

Jag vill bara vakna, ligga still och glömma världen utanför. Jag vet att du vill ligga där med mig och bara vara, men jag vet och du vet att vi båda vet att det inte kommer bli så. Inte nu, inte sen, aldrig någonsin. Inte för att vi inte vill, för att vi inte vågar. Vi skulle kunna om vi vågade, men det gör vi inte. Vi kommer ångra oss tills vi blir gamla och gråhåriga och sjuka, jag kommer ligga på min dödsbädd och stilla bittert inse att jag fortfarande inte kunnat släppa taget. 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Släpp sargen och kom in i matchen.

2006-12-20 @ 19:55:34
Postat av: roomie

jag tror det där måste vara årets kommentar!!

2006-12-20 @ 22:25:04
Postat av: mutto

jag kommer bli tvungen att fråga min riktiga mamma om det är hon som skrivit det där.. huh!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback