krigaren

111549-4

Nån gång under helgen var det nån liten tönt som fick för sig att våldta min stolta krigarbil. Pansarjettan kallas den, trots otaliga breakdowns och mindre (ibland större) tekniska och kosmetiska skavanker så reser den sig alltid som fenix ur askan och levererar vad den ska. Men nu är den rejält sargad, nån försökte stjäla den men visste uppenbarligen inte hur man skulle göra. Så, dom blev arga och slog sönder rutorna och slet sönder tändning och inredning istället. Jäkligt onödigt tycker jag, för nu måste jag åka med SL till jobbet. Och jag avskyr SL. Eller det gör jag inte alls, men jag har vant mig vid friheten att ha bil.

Jag tänkte ge homage till Pansarjettans trogna tjänst och publicera en bild när den visar sig i sitt rätta element. Susandes fram på asfalten, krigandes vid frontlinjen. Stolt och stark och med tydliga åttitalsreferenser i designen. Den kantiga fronten, den totalt missanpassade lutningen för vindrutan, en aerodynamisk mardröm. Men det är en krigare. Jag hoppas bara att den överlever den här motgången också, så att den får fortsätta att susa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback