biologi

Jag har uppmärksammat det faktum att jag är (eller har snarare blivit) elitist. Jag jobbar deltid i en ica-butik där jag bl a sitter i kassan rätt så ofta och där, får jag utlopp för min elitistbiologi. Särskilt när det gäller förmåner. Ni vet ju hur det är, många försöker snika åt sig påsar när det ska betalas, man väntar till köpet är genomfört och så, ganska genomskinligt teatraliskt så kommer det ett "ah, jag glömde ju påsar.. kan jag ta?". Det är här elitismen sätter in. Har jag under den minut eller nåt det kan ha tagit från det att jag säger hej tills att jag säger var det bra så? fattat tycke för personens stil, sätt, utseende eller whatever så får hon/han påsarna gratis. Har jag inte det får dom betala. Inget jag är direkt stolt över kanske, det är väl inget eftersträvansvärt personlighetsdrag. Men jag står för det. Och jag titulerar mig gärna som en relativt god karaktärskännare, så, om du får betala för påsen i min kassa kanske du borde gå hem och rannsaka dig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback