jag borde bli DO

Ok. Absolutely no decorum, whatsoever. 

Jag var på väg till jobbet för några dagar sedan, promenerade i kylan och svor över all snö och över att det var halt och över att dom inte hade sandat och över att det blåste småspikar och andra vassa saker. Bakom mig hör jag ett ljud, ljudet av hjul som rullar på snö. Bakom mig ser jag en röd farkost som kunde varit hämtad ur en science fiction från åttiotalet, det ser ut som den svävar mot mig. Det går ganska fort och den är helt tyst, förutom ljudet av hjulen. Jag ställer mig vid sidan av gångvägen och låter den passera. 
cabinscooter
Ungefär såhär såg den ut, fast röd.

Inuti satt den en småleende tjock kvinna i fyrtioårsåldern, det såg ut som om hon tänkte "haha, sucker" när hon rullade förbi med blicken fixerad vid mig under hela passagen. Jag tänkte "ditt skabbiga gladmongo, det är bäst för dig att du rullar iväg illa kvickt innan jag springer ikapp dig och mular ditt fula tryne". Nej det tänkte jag inte. Inte då i alla fall, det var snarare vad jag tänkte att jag borde ha skrikit efter henne. Hon kan ju inte rå för att hon sitter i en förvuxen dammsugare och glider fram över snö jag blir tvungen att halka runt ovanpå, men hon hade inte behövt vara så smug about it. 

Men så kom jag på, borde det inte vara en bra grej för invalider och handikappade? Jag menar, på de gamla vanliga permobilerna och handikappbilarna får ju den drabbade sitta och frysa och utstå väder och vind som alla andra, är det någe vidare handikappanpassat? I think not. Det är på gränden till diskriminering. Ska vi hålla paketen vid liv och tillåta deras gener att utvecklas, är det inte bäst att vi gör det med stil och flärd och komfort istället för enbart den absolut nödtorften?

moggis
Diskriminering?

Skulle själv kunna tänka mig en sån där eldriven platsbubbla att åka runt i, om det inte vore för att det är be om att bli mobbad och rånmördad. Kabinskoter är den riktiga benämningen, eller Cabin Scooter på utrikiska. Hur fungerar den? Går den på batterier? Damn, ett paket med tio AA kostar typ trettifem spänn på ica där jag jobbar, fatta hur många det lär gå åt! Eller laddar man den med sladd? Då måste man ju ha en jävligt lång sladd, eller ta in den i köket typ. I alla fall om man som jag har typ hundra meter till parkeringsplatsen. Jag ska ta reda på mer fakta.

För övrigt, anser jag att Upplands Väsby bör förstöras.

Kommentarer
Postat av: Jennaaiann

Jag tänkte "ditt skabbiga gladmongo, det är bäst för dig att du rullar iväg illa kvickt innan jag springer ikapp dig och mular ditt fula tryne".

asså ahahahaahaa. det tycker jag lät roligt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback