vill ju inte vara en skit

Jag måste börja gå upp tidigare ur sängen. Alla vet hur svårt det är. Att få sig själv att lägga bort täcket, resa sig upp och sitta där en sekund eller tre på sängkanten och gnugga gruset ur ögonen och tänka "fan vad skönt det är att gå upp!" . Det händer ju inte. Inte på en gång i alla fall. Däremot, när jag har varit vaken en timme eller så och teet och rostmackorna har gjort mig till människa igen är jag underbart nöjd varje gång jag tvingade upp mig själv och inte sov till klockan två.

Någon sa en gång (i ett musikproducering-sammanhang) att engelsmännen är ena jävla skitar, dom går ju inte upp och jobbar förrän klockan tio, och om du själv inte pallar dra sig upp (och gå till studion) i vettig tid på morgonen är du också en skit. När jag och Purjo jobbar med vår musik är det en dödsynd att sova när den andra ringer på morgonen, särskilt om klockan är efter tio. Då måste man svara i telefonen med "ja hej, ja jag är en skit ". Att gå upp i tid är viktigt. Jag är jäkligt produktiv på morgonen, att slösa bort det är bara dumt. Jag tror att jag skulle ha fått mycket mera häftiga saker gjorda om jag inte vore en nattuggla och sov bort halva dagarna.

Måste sluta med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback