den fula askungen

Den svenska versionen av "America's got talent" som i Sverige döptes till Talang 2007 (varför ska det vara 2007? Tror dom att vi har glömt vilket år det är?) vanns ju av en hyfsat talangfull buktalande blondin med ett framträdande som säkert skulle ha rivit ner taket på vilket barnkalas som helst. Den amerikanska förlagan vanns av Bianca Ryan, en elvaåring som på en dålig dag skulle ha piskat sönder, ätit upp och skitit ut alla tävlande någonsin i svenska idol, och det är inget skämt. En helt sanslös talang, jag har svårt att se någon bräcka henne. Men det kommer säkert nån. Hursomhelst, igår avgjordes den brittiska versionen som heter Britains got talent (duh) och den vanns av en korpulent mobiltelefonförsäljare med fem framtänder. I sin audition sjöng han "Nessun Dorma", ett stycke opera som säkert är skrivet av en renomerad tysk eller liknande och han sjöng det, helt fantastiskt. Jag brukar ha svårt för opera, men killen har ju talang.

I sitt andra framträdande sjöng han "Time to say goodbye" och den har ju alla som inte levt sitt liv under en sten hört och jag tycker fortfarande att han är fantastisk. Gåshud och tårar i ögonen hör till ovanligheterna och särskilt framför ett klipp på YouTube, men jag erkänner mig besegrad. Det är en askungensaga, eller i alla fall en ful ankungesaga där Paul Potts till slut får känna sig uppskattad och älskad. Och sjunger som en gud gör han också.




Kommentarer
Postat av: Lillis

Skulle va ballt med en världstävling. Typ "The world got talent" där alla som vunnit sina länders talang-tävlingar fick vara med. Galet pinsamt för Sverige! Paul Pott VS Buktalande blond flicka med förvånansvärt ful (?) apa.. Oh va jag e glad att jag e utan tv =)

Postat av: jennan

hhelt otroooooligt, och heeeeelt fantastiskt!! sicken talang va....ujujuj. Jag fick rena rama gåshuden JA, och tårar i ögona! tihi.
pusssspussssiiii

2007-06-18 @ 18:00:17
URL: http://www.stenqvist.blogg.se
Postat av: maria

fast näe, jag håller int emed dig tias. han är i otakt, franserar illa och sjunger inte rent. men han hade ett roligt namn :).

2007-06-18 @ 19:46:33
URL: http://mariaria.blogg.se
Postat av: mutto

bah, maria du är ju bara avundsjuk! :) föresten är det alla extra framtänder som är i vägen för fraseringen, det kan inte han hjälpa.. och dessutom får man jämföra honom mot de andra i tävlingen, typ en breakdance-gäng (suck..), två killar som trollar med flaskor i en bar, en buktalar-ish kille med dansande apa, en tolvårig musikalfjant och en visserligen bedårande men ack så överskattad sjungande sexåring. forza paul potts!

2007-06-18 @ 23:43:22
URL: http://mutto.blogg.se
Postat av: maria

haha, jag ger mig. men jag tycker fortfarande att han var sådär :P. förresten så tycker jag att det är löjligt hur svenska tv-programm always and always ska hålla på och göra ripoffs på amerikanska grejer. kom med nått eget istället!
nu ska jag iväg och vara kollega med frugan din :). ha en fin dag.

2007-06-19 @ 06:26:31
URL: http://mariaria.blogg.se
Postat av: marias mamma

Hej du!
Sorry att jag hejade så sent på dig igår. Gick helt i egna tankar. Tankar kring två magsjuka småhundar hemma... ska till veterinären idag.
Men jag måste säga:
du skriver sååå bra!
Har hittat din blogg via dottern och nyfiken som jag är började jag läsa.
Jag har alltid vetat att du är en mycket intelligent ung man, det var du redan när jag hade dig i skolan. Men den här skrivartalangen är outstanding. Snälla, gör något av den! Det behöver inte vara något professionellt, men skriv mer och mycket mer och skriv överallt och vid olika tillfällen och olika forum. Du har en mycket tydlig personlig stilistisk stil, som skulle göra sig mycket bra i bokform. Ta en skrivarkurs och se till att publicera dig. Jag vill läsa allt så hör gärna av dig.
Hälsningar från fröken på Gröna paviljongen

2007-06-19 @ 14:26:15
Postat av: mutto

jag lär mig aldrig att ta emot komplimanger som den där på ett snyggt sätt. jag rodnar, flackar med blicken, blir lite yr i huvet och stammar och därför älskar jag internet. tack yvonne, det värmer helt fantastiskt ska du veta.

2007-06-20 @ 22:59:20
URL: http://mutto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback