manspakten

Att shoppa med sin kära i tjejaffärer är alltid intressant. Då menar jag inte att jag skulle ha en dragning åt kvinnokläder, vi karlar har tillräckligt snygga kläder och jag har alla mina mer perversa sidor åt annat håll. Nej, det intressanta är blicken av ömsesidig respekt man delar med andra män i butiken som också är där och handlar med sina flickvänner. Detta är tydligare ju mer ointresserad/macho mannen är, då det nästan är parodiskt hur han söker med blicken efter andra män bara för att genom blickutbytet visa att han inte är där för att handla till sig själv. Rädslan av att uppfattas som fjollbög är total, skulle det springa förbi ett vilt djur skulle han utan tvekan försöka brotta ner det med bara händerna och skulle han bli bjuden på kokosnöt skulle han äta den med skalet på. Typ. Oftast är dock männen man möter när man shoppar på Gina Tricot med sin tjej inte så osäkra utan blicken man delar är mer för att sympatiskt förmedla sin respekt inför den andres tålamod och vilja att göra saker med sin flickvän som man själv mer eller mindre jättegärna skulle överlåta åt henne själv, eftersom vi vet att hon är hundra gånger vassare på att avgöra vad som faktiskt sitter bra på henne än vad man själv är.
 
Jag köpte en praktisk väska idag att förvara och förflytta viktiga dokument, skrivelser och accessoarer i när jag börjar studera, typ kollegieblock, kurslitteratur och bläckpennor. Jag kände att det var ett lagom stort steg i riktningen mot min studenttid, som jag längtar vansinnigt efter men som jag samtidigt fasar över eftersom jag inte vet vad som kommer hända med.. allt. Två månader kvar. Here we go.


Kommentarer
Postat av: yvonne

Skolväskan - en första mycket viktig detalj inför ett nytt studieår. Kan tala om att jag fortfarande - efter mer än 25 år som skolmänniska - gläds åt att skaffa mig nya skolsaker som läckra pennor, anteckningsblock och kalender inför skolstarten. Se till att du tar dig tid att mjukstarta med dessa inköp, så ska du se att du känner sååå mycket bättre till mods. :-)) Nu måste jag ju få veta: vad blir det för slags pluggande till hösten??

2007-06-25 @ 10:19:20
Postat av: mutto

de lärare jag haft genom åren måste antingen ha gjort någonting väldigt rätt eller någonting väldigt fel :) eftersom jag i princip alltid har kännt att "det där vill jag också göra". så, i höst flyttar jag till linköping för att bli lärarstudent.

Postat av: Anonym

Yes! Åh, vad roligt! Du kommer att bli en tillgång i skolvärlden, det vet jag. Bra också att du har gjort lite annat innan du hoppar på utbildningen. Linköping ska ha en bra utbildning enligt vad jag har hört i lärarkretsar. Ska du bo i korridor? Något som jag kan rekommendera när man kommer ny på en ort. Bästa sättet att träffa folk på och att hitta till alla trevliga fester...

2007-06-27 @ 08:15:13
Postat av: yvonne

Jag råkade klicka på skicka innan jag var klar... Vill ju förstås också veta vilken inriktning du har valt och om du ska jobba med 1-7, 4-9 eller kanske gymnasiet?

2007-06-27 @ 08:18:13
Postat av: sophie

haha..så sant. speciellt vad gäller svenska män. medan om man åker till italien så är männen stolta över att gå och shoppa med sina girlsfriends. där blir snarare blickutbytet - vem har snyggaste flickvännen?

2007-07-02 @ 10:20:30
Postat av: mutto

jag ska bli svenska/engelskalärare för gymnasiet har jag tänkt. är även inne på att lära ut engelska utomlands, försöka få arbetstillstånd och flytta till kina ett år eller tre. man får se vad som händer!

2007-07-02 @ 13:58:57
URL: http://mutto.blogg.se
Postat av: mutto

ja i sverige tävlar vi inte så ofta i snyggast flickvän, det kan jag hålla med om. inte jag i alla fall, det vore oschysst mot de andra. vi jämför ju så klart, men det gör vi snarare på var sitt håll än tillsammans och jag har svårt att tro att vi skulle få hejarop från våra flickvänner ifall vi gjorde det.

2007-07-02 @ 14:03:18
URL: http://mutto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback