jag behöver motiveras

För de flesta av oss, eller kanske fler än de flesta, så är vi själva vår värsta fiende. Jag menar, helt ärligt så finns det inte så många i vårt fantastiska avlånga i-land som inte skulle kunna förverkliga det vi vill göra. Vi skulle kunna göra så mycket, om vi slutade ta tid för givet och såg till att faktiskt avsluta det vi påbörjar mer som regel än som undantag. Beror det på dåligt självförtroende, dålig karaktär eller bara felprioriteringar och lathet? Det få ni fundera ut själva. Det finns liksom inga ursäkter, i alla fall inga bra sådana.

Jag själv är den värsta sortens syndare, jag har massvis med fritid, tillräckligt med pengar och dessutom har jag lätt för mig både socialt och kompetensmässigt. Men jag är en lat jävel. En slacker. En sån som ser ut att vara en svärmorsdröm på ytan men som när man kommit att lära känna mig så inser man att det är inte mycket som faktiskt färdigställs. Det påbörjas hundra projekt, storslagna planer läggs fram och arbetas igenom tills dess att dom skulle kunna genomföras om jag bara ville. Men sen kommer något annat emellan och ja.. sen påbörjas nästa projekt istället.

Men jag antar att man får växa ifrån sånt snart. Ja ush ja. Det är dags.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback