jag är perfekt

Jag hittade en fånig gammal lista på nåns blogg. Man ska ladda sig en playlist, trycka in shuffle och svara på frågorna genom att trycka forward i spelaren och skriva upp titeln på låten som svar, oavsett om det är helt ovettigt eller inte. Jag tänkte att "det här är dölöjligt och det kommer bara säga en massa bull" men redan efter första svaret blev jag intrigued. Det blev en ganska märklig lista, men med en hel del träffande och roliga svar. Mycket intressant är att jag laddade en lista med kanske tretusen låtar, men ändå kom flera av de typ 50-60 låtar jag spelar varje dag upp.

Jag skriver med artisten inom parentes. Jag vet inte om detta är sed, men det är roligare om ni vet vem som gjort vad. Förhoppningsvis får ni mer känsla för vad det är för låt, även om ni inte hört den.


How are you feeling today?
Homesick (Kings of Convenience) - nja, men bra svar.

Will you get far in life?
Solen i ögonen (Lars Winnerbäck)

How do your friends see you?
Promiscous (Nelly Furtado)  - för bra för att vara sant nästan.

Will you get married?

Seek and Destroy (Hellsongs) - jag blir orolig.

What is your life’s theme song?
Hands Open (Snow Patrol) - ja! 

What is the story of your life?

Sorry Sorry Sorry (Daniel Cirera) - tackar för den, tack.

What was high school like?
Waiting for the 7.18 (Bloc Party)  - sjukt bra låt! sjukt bra svar!

How can you get ahead in life?
Smiley Faces (Gnarls Barkley) - vässar smilgroparna.

What is tomorrow going to be like?
Still Light (The Knife)

What is the best thing about your friends?
She Moves In Her Own Way (The Kooks) - så sant, så sant.

What is in store for the next weekend?
Miserable Women (Fibes oh' Fibes) - typiskt liksom.

What song best describes you?
Rocknroll blå ögon igen (Håkan Hellström) - men mina är ju gröna.. haha.

How is your life going?
Southtown girls (The Hold Steady)

What song will play at your funeral?
For Reasons Unknown (The Killers) - ödets ironi. håhå.

How does the world see you?
The Meter Marks "Ok" (Loney, dear) - pika mera, gör det. det behövs verkligen.

Will you have a happy life?
Beat It (Michael Jackson) - mitt liv blir lyckligt som en slagsmålscen i west side story. yay.

What do your friends really think of you?
Tell Me What You Want (The Pipettes) - smack!

What song describes the person you’re attracted to?
Frankfurt (Pryda) - åh! det är så mycket själ i den här låten att man vill spricka! sjukt bra!


What message would you like to tell the next generation?
Headlights (on dark roads) (Snow Patrol) - hör ni det barn? använd lyset!

Do you have a deep dark secret?
Generation Swine (Mötley Crüe) - haha, i rest my case.


Do people secretly lust after you?
Bombtrack (Rage Against the Machine) - vad.. romantiskt.


How can you make yourself happy?
Soul Surfing (Fatboy Slim) - fantastiskt låt, fantastiskt svarat.

Will you have children?
Where is My Love (Cat Power) - ok såatte.. såsmåningom.. eller?

Some good advice for you.
Treehouse (I'm From Barcelona) - climb rocks and stones, collect broken bones!


How you will be remembered:
Oh my Gosh! (Basement Jaxx) - hellre det än ingenting.

Your signature dance song!
Postcards From Italy (Beirut) - har ni inte hört den här låten - uuuh.. ni går miste.


Förstår ni vad jag menar? Vissa svar blev definitivt bättre än vad jag hade trott, rentav lite.. läskiga. Försöker Winamp berätta någonting för mig? Borde jag lyssna? Jag kanske ska börja fråga Winamp om allt möjligt, börja varje morgon med att slumpa fram dagens ledord (ledmening..), då slipper jag ju tänka själv. Hur bra som helst. Eller?

Ctrl-A, Ctrl-c, Ctrl-v vet jag! Det är alltid roligt att läsa andras fåniga listor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback