the best song in the world.. 's tribute

Jag var på Tyrol igår, ni vet stället på grönan? Det var Sweden Rock Tribute, en sorts talangtävling för tributeband. Ett tributeband är typ som ett coverband men med skillnaden att ett tributeband bara spelar låtar från ett enda band som dom också liksom låtsas vara. Lika mycket charader som musik typ. Det låter fånigt och det är urlöjligt, vuxna män (för det är mest män, av nio band igår var det ett som innehöll två tjejer) lever ut sina rockstjärnedrömmar genom att låtsas vara sina idoler på scen, ofta iförda scenkläder som är häftiga på en mer eller mindre av knark utmärglad rocklegend som står framför 75000 vrålande fans på ett fullsatt Wembley men som på en blekfet lustigkurre som tar sig själv som imitatör av Alice Cooper på väldigt stort allvar inför typ 1000 rätt slaka och tröttfulla stockholmare.. sådär. Men vissa av dessa imitatörer var vansinnigt häftiga, kusligt lika originalen och framförallt, bra artister. Killarna i bandet Hindenburg, som tributerar Led Zeppelin skulle med lätthet kunna stå på egna ben om dom bara lyckades skriva eget. Dom var iof inte dåliga som Zeppelin heller. Killen på gura i äkta Jimmy Page-frilla, spelade gitarr som Jimmy ibland gjorde, med fiolstråke. Sickness. 

Hursomhelst, trots att vissa av banden var "sådär" (säkert lika originalen men eftersom originalens musik suger så spelar det ingen roll hur bra imitatörer dom är - tough luck bara) så var det en helfestlig afton, vi dansade och skrek med i run to the hills med äkta inlevelse och drack mängder av öl.

Jag är däremot fantastiskt trött nu, jobbade extra idag och med rätt många öl innanför skallen dagen innan så var jag svajigare än vanligt. Sömn fick jag inte mycket heller, vet inte varför men jag vaknade tidigt och kunde inte somna om. Jag tror jag väckte Jennie som sussade väldigt sött bredvid mig av lika mycket fummel som vilja, det finns inget tråkigare än att ligga vaken ensam. Hon är nog rätt trött på att jag jämt ska upp tidigt på dagar då hon är ledig, stackarn får aldrig sova ut. I sommar älskling. Haha.


Kommentarer
Postat av: jennan

nee hjärtat, jag är inte trött på det. det är bara lite tråkigt. vill ju inte sova själv, bättre när du är määd! pusss.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback