bra skit

Jävla seg fredagkväll det här, inte sant? Jag har räknat kvartar och minuter hela dagen på jobbet och bara väntat på att klockan ska slå fem och jag får gå hem, men när jag väl kom hem så insåg jag att jag var för trött och pank och har för dåligt samvete för att göra något alls. Varför har han dåligt samvete, undrar ni. Well, det har jag egentligen inte. Jag borde däremot ha eftersom jag medvetet tänker bejla högskoleprovet imorrn, too much pressure. Det hela blev för rörigt att pussla ihop, sova tidigt ikväll, upp tidigt imorrn, skriva provet, åka till jobbet utan att äta middag, jobba till halv elva och sen komma hem för att sova för att sen gå upp tidigt på söndag för att jobba hela dagen.. jag avskyr att behöva stressa till och från saker, och jag undviker det om jag kan. Nu kunde jag. Jag har redan ett hyfsat resultat på HP och jag gör det mest för mitt höga egos skull (det skulle vara häftigt med 1.9 liksom). Inte nödvändigt.

Jag skulle varit på get together ikväll också, men som vanligt blev det uppskjutet. Nu har vi i alla fall ett nytt datum. Alltid något. Kontentan av allt detta, är att jag inte har något att göra ikväll och inget att göra innan jobbet imorgon. Inte för att jag lider. Ikväll kanske inte blir världens roligaste kväll liksom, men fan vad skönt det är att veta att min väckarklocka inte kommer ringa imorrn.

Jag kommer gå upp sent, snurra igång The Police's akustiska livespelning från Storytellers, äta frukost i soffan, kanske slöprata lite i telefon med nån annan lycklig människa som inte har nåt att göra på en lördag mitt-på-dan. Sen kommer jag springa ner till affären, kanske köpa en påse päron. Älskar päron. Komma hem, äta ett päron. Spela skivor tills öronen blöder och det börjar lukta bränt från slutsteget, slänga i mig en pastasallad och åka till jobbet. That's it. Vad gör ni på lördagar? 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Vi går på Pilates klockan 12 och känner oss jätteduktiga, sen åker vi hem och städar hela lägenheten. Men inte imorn, för då sover vi tills vi vaknar. och då.. då somnar vi om =) Prova den du!

Postat av: mariaria

vi får blodsockerfall och svimmar i en uppförbacke, äter nudlar och sover, går på korridorsfest för att konstatera att det bara var brats och loosers att prata med, går hem och somnar på golvet. blev söndagen bättre?

2006-10-22 @ 11:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback