dom jävlarna ska skjutas

Ok, jag mår lite illa. Dessutom är jag en aning arg. Har ni läst om tjejen i Irak som blev stenad till döds? Nyfikenhet är både en dygd och en ovana, jag kunde inte låta bli att leta upp filmen (inte särskilt svårt, typ tredje uppifrån på google) som spelades in på mobilkamera av en åskådare. Helt ärligt, det är det sjukaste jag sett. Jag har sett faces of death förut, filmer där folk typ dör (finns miljarder, 9 av 10 är fejk) men det här.. vilka jävla barbarer det finns? Jag har svårt att hitta ord, men det närmaste jag kommer att beskriva dessa varelser är djur. De som känner mig vet att något av det roligaste jag vet är att kolla på naturfilmer, jag sväljer allt bara det handlar om djur och häftiga landskap typ. Jag såg en gång en film där en flock vilda schimpanser systematiskt jagade och mördade ensamma individier i en rivaliserande flock, ett beteende som först troddes vara unikt för människan men som så många andra "mänskliga" egenarter som språk, användandet av verktyg och osjälviskhet inte alls är främmande egenskaper för schimpanser. Sidospår, men min poäng är att jag blev illa till mods av att se det uttänkta i det här avrättandet, först själva jakten med syftet att enbart mörda och sen av sättet dom gangbangade sina finder med slag, strypgrep och slungandet av hårda, vassa föremål i huvudet. 

Att se ett gäng människor göra samma sak, gänga upp sig mot en försvarslös sjuttonåring och kasta stenar i huvudet på henne tills skallen spricker, det är inte mänskligt, det är djuriskt. Det här våldet är inte på något sätt försvarbart, det är inte självförsvar, det är inte rättvisa, det är inte ens förebyggande våld, det är kallblodigt mord på en värnlös. Att en hel folkmassa kan inte bara acceptera, utan heja på gärningsmännen och tagga upp stämmningen är så vidrigt att jag för en sekund önskade att GWB skulle tappa besinningen och attacktrycka på den stora röda knappen så att hela området förvandlades till ett nukelärt wasteland där inget liv överhuvudtaget, förutom missbildat och fruktansvärt plågsamt skulle kunna existera på ett par hundra år. Pang bom hej svej. Vi hörs. Men samtidigt, vet jag så klart att det inte är lösningen. Som vanligt. Jag vet bara inte vad man, vi, kan göra åt det här sinnesslöa och efterblivna sättet att bedriva rättvisa. Det känns inte som att vi kan prata bort det, men det känns inte heller rätt att bomba skiten åt helvete. Inte om jag tänker efter i alla fall. 

Är det religionen det är fel på, eller är det kulturen, eller är det fel på det auktoritära och absoluta rättssystemet, eller är det fel på politiken, eller styret eller är det helt enkelt fel på människorna som bor där? Så får man inte säga, jag vet, det går inte att generalisera och säga att ett helt folkslag är barbariska djuriska efterblivna vildar som borde atombombas bara för att dom råkar bo där. Men se filmen vet jag! Jag lovar, ni kommer tycka lite bättre om jänkarnas korståg mot islam. 

Gud förbarme.  

Kommentarer
Postat av: ittrandefryhet

Ett problem bara: de som stenade flickan var inte muslimer, utan yazidier. Ett korståg mot islam är alltså en felriktad hämndaktion.
"Dom jävlarna ska skjutas" har du skrivit som rubrik. Jag kan glädja dig med att 23 yazidiska fabriksarbetare sköts ihjäl som hämnd för dådet.

Postat av: mutto

Men jänkarna (som faktiskt är dem som korstågar) tror jag knappast ser skillnad på religiösa grupper i det här fallet, det är ju egentligen inte religionen så mycket som den totala bristen på respekt för mänskliga rättigheter som är fel. Men ok, fel av mig att säga att jag tycker korståget MOT ISLAM är fel, men att skriva "korståget mot odemokratiska och människorättskränkande grupper" blev för långt och jag var sur. "Dom jävlarna ska skjutas" är en passning till låten 'allt som är ditt' av Säkert!, som handlar om rätten till kvinnofrid, det är inte en uppmaning :)

2007-06-08 @ 13:23:53
URL: http://mutto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback