we are fit and we know it

Livet som lärarstudent är både upplyftande och degenererande. Det är full fart, fläkt och flärd, dans och dekadens. Samtidigt som vi lär oss att lära upp framtidens medborgare till att bli medvetna individer, faller vi själva allt längre ner i torsdagsbakfyllornas misär. Det vi är här för att göra får ofta en underordnad roll när det ställs emot ett alternativ som innefattar rytmiska rörelser och berusning, finns det en potentiell möjlighet att vakna upp morgonen efter med rodnande kinder och grötmage är det inte många som tvekar. Jag borde inte fundera över hur meningsfullt det känns att gå till en föreläsning om matematisk förmedling ur ett kunskapsperspektiv, när jag istället kan dansa mig svettig och skratta mig tårögd på väg hem under en stjärnklar himmel. Valet borde vara enkelt, men med motiveringen att "jag måste ju leva också" häver jag i mig en halvliter jordgubbsstarkvin av den fula sorten och struntar i matematiken.

Det finns så många vägar till lycka i den här stan att det största problemet vi har är att inte se skogen för alla träd.

PS. Jag är mycket mer än bara lite kär. DS

Kommentarer
Postat av: emeli

jag e gla för din skull =)

2008-02-22 @ 18:46:25
Postat av: alex

mattias, du verkar ju köra på den här två-inlägg-i-rad-stilen, vilket du ju kan ändra genom att skriva lite oftare (en begäran från en trogen läsare)...även om jag vet att det inte är så din blogg funkar.
Ville mest säga att du fått ner precis samma tankar som jag haft, angående hur man lever som lärarstudent (behövde inte bli knäpp den här gången och få en förklaring) Gillade det där med degmage :) ska nog ta mig en runda i rydspåret imorn!

2008-02-23 @ 02:41:47
Postat av: Lina

Ursäkta mig, men jag är bara tvungen att skriva att du är en jävla fjolla!

P.S. Inte funderat på att bli poet istället? D.S.

2008-02-24 @ 00:44:21
Postat av: mutto

oj, hatare! stort.

2008-02-24 @ 12:36:09
Postat av: alex

oj! vilket moget påhopp...

2008-02-24 @ 23:12:04
Postat av: :]

de här me att vilja lära känna nån, sånt måste du ju veta massor om?! =)

2008-02-25 @ 09:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback