anpassat för dig som inte vill tänka lite själv

Med anledning av den kritik jag fått mottaga berörande brist på främst saklighet, alternativt tydlighet, i mitt sätt att skriva ska jag nu försöka hålla mig väldigt business i fortsättningen. Jag är ödmjuk inför andras åsikter om kvaliteten på mina texter, det skulle vara väldigt mycket mindre intressant att skriva om alla tyckte att det jag skrev var skit och ingen läste det.

Jag är glad och jag mår bra. Jag är lite trött på att det ska vara kallt och snöigt ute, det skulle vara mycket skönare om det var varmt och somrigt ute för som det ser ut nu är det bara deprimerande. Tentaplugget den här helgen har förstörts av en plötsligt ökad lust för musikskapande, så jag har hamrat på min keyboard och jagat den där perfekta basgången betydligt mer än jag har läst Sven-Eric Liedman. Han är så tråkig.

Min flickvän Amanda har varit borta i helgen, det har varit lite jobbigt faktiskt. Jag har blivit så van att hon sover och bor hos mig att det helt plötsligt kändes väldigt tomt när hon försvann för att fira påsk hem-hemma hos sig. Antagligen var det nog bra att vi fick lite tid isär, alla förhållanden behöver fyllas med ett uns ensamhet och saknad då och då. Det är både sött och salt att sakna. Jag har saknat henne.

Nu ska jag raka mig, duscha, stoppa kläderna i tvättmaskinen, städa toaletten, städa mitt rum, bädda om i min säng och diska bort helgens kvarlämnade disk. En stereotyp söndagkväll kanske. Vad vet jag.

Nöjd?

Kommentarer
Postat av: you biggest critic and fan

bättre. haha.

2008-03-23 @ 18:30:50
Postat av: alex

oj! vad har du fått för kritik? måste varit från någon som du lyssnar på, eftersom du tvärvänt i ditt sätt att skriva...och jag som tyckt att din blogg varit en skön variation till alla "vardagsbloggar" (som jag iof gillar grymt mycket också...hoppas på att det iaf kommer nåt typiskt "mattias-inlägg" då och då

2008-03-23 @ 20:04:31
Postat av: mutto

jo, det är någon jag lyssnar på. haha. oroa dig inte alex, jag kommer inte bli en nonsensbloggare.

2008-03-23 @ 20:22:11
Postat av: nejnejnej

nejnejnejnej fel fel, sådär får du inte skriva, då blir du som alla andra.. och alla andra är så jävlust tråkiga..

du får inte bli som alla andra!!!

2008-03-23 @ 21:29:21
Postat av: m

men målet var inte nonsensinlägg, bara.. fokus. fokus! haha.

2008-03-23 @ 22:02:44
Postat av: alex

"nonsensbloggare" var väl kanske att ta i...eller jag vet iof inte vilka bloggar du tänker på, men att skriva om sin vardag behöver inte alltid vara nonsens...fast ibland blir det väl kanske en aning nonsens...men det kan va bra iaf...åh! nu blev det snurrigt...

iaf bra att du fortsätter med din "bloggpoesi", då blir jag glad...eller gör iaf att man känner nåt med hela kroppen

2008-03-23 @ 22:50:32
Postat av: maria

hej pysen :). är det möjligen "Solidaritet" av Liedman som du läser?

jag tycker varken att du nonsensbloggar eller är över pretto. fortsätt precis som vanligt, dina ord lyser upp, förvirrar och ger en klarhet på samma gång.

Postat av: nyfiken

om du skulle skriva en bok, hur skulle dina tre första meningar lyda?

2008-03-24 @ 18:00:47
Postat av: mutto

hej maria :) nej det är ett oändligt äventyr av liedman.. ett mästerverk. eller nåt. haha. jag kommer fortsätta som vanligt. tack ska du ha :)

2008-03-25 @ 00:00:07
Postat av: mutto

hm, jag har ju inte skrivit någon bok (än) så jag vet inte riktigt hur jag skulle kicka igång den. antagligen med nakenchock redan i andra bisatsen, varför dra ut på det?

2008-03-25 @ 00:04:05
Postat av: nyfiken

jomen snälla skriv en du : )

haha smart, håller med ;)

2008-03-25 @ 11:54:48
Postat av: Mita

du är bäst.....efter mig :p

2008-03-25 @ 20:14:24
Postat av: mutto

Tack Mita, hjärtat. Det värmer. Men ja, du är ju trots allt bäst. Och ödmjukast.

2008-03-25 @ 22:55:40
Postat av: skriv om de tack

de här me att känna sig sämst i världen, totalt värdelöös, sånt måste väl till å me du har upplevt nån gång..
att alla blir besvikna på en .. trots att man tycker att man försöker lr skyller på allt å alla att det är deras fel att man inte kan göra sitt bästa

2008-03-26 @ 14:01:51
Postat av: tyyyp

de här me att inte ha en plan...

2008-03-26 @ 16:26:53
Postat av: :)

jag älskar det du skriver, när du skriver som du brukar!
dom som sagt/säger något annat kan ta sig i röven!
keep on working grabben!

2008-04-24 @ 19:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback