du är dum i huvet

Jag brukar inte vilja instruera mina läsare i förväg, men till det här inlägget vill jag slänga in en brasklapp. Ni som vet om att jag älskar er - det här handlar inte om er.

Ibland blir jag förvånad över hur naiv jag fortfarande kan vara. Jag menar, det börjar bli dags att inse att folk är elaka, själviska, barnsliga och bittert avundsjuka så fort de får chansen. Antagligen vill jag inte tro på det, jag vill nog inte inse att en cynisk utgångspunkt inför varje nytt möte med en vid första anblicken till synes vänlig och folkvettutrustad människa, verkar vara det enda sättet att slippa bli obehagligt överraskad. Jag vill tro att det finns hopp! Det är en smula godtroget, jag vet, men det är bara så dystert att behöva ta för givet att så många ibland oss verkligen är dumma i huvudet på riktigt.

Till dig som känner dig träffad vill jag ge några goda råd på vägen; du verkar behöva det. Sluta svamla om saker du inte vet något om, tänk på vad du säger. Tro inte att du vet allt, särskilt inte om mig eller någon annan du inte känner. Ljug inte, det är bara löjligt. En sak till! Vårda dina vänskaper, fortsätter du hålla på sådär är det inte konstigt om du kommer sluta upp i en inrökt lägenhet i förorten, ensam, tjock och konstig.

Oj vilka verbala smockor jag svingar, men jag är irriterad. Det går över. Det känns faktiskt redan lite bättre. Puss!

Kommentarer
Postat av: E

Alla är vi godtrogna.. Mer eller mindre!

2008-05-18 @ 03:44:58
Postat av: S

att på ett hyffsat naturligt sätt få in brasklapp i bloggen borde ge nån form av poäng!

2008-05-18 @ 10:08:51
Postat av: Tland

Folk beter sig ungefär som man förväntar sig av dem om man är cyniker - och även om det kan låta paradoxalt så gäller nog samma princip för filantropen och den som har höga förväntningar på medmänniskor.
De som tillhör den skara inlägget är riktat till är inte för evigt utdömda till det oföränderliga.

Hellre naiv och tro på förändring än cynisk och rädd för den.
Godspeed

2008-05-18 @ 13:44:21
Postat av: mutto

jag håller ödmjukt med, men jag har dåligt tålamod med skitsnack. sen så är jag blott människa jag också.

2008-05-18 @ 23:55:04
Postat av: alex

söt du är som tänker på oroliga bloggläsare som jag själv, som har en tendens att tro att det du skriver kanske skulle kunna va riktad till en själv, även fast jag innerst inne inte tror det...men nu behöver jag ju inte ens va orolig, tar inte åt mig för fem öre :) men kan ju hålla med om att många människor gör en besvikna med hur de beter sig

2008-05-26 @ 23:25:46
Postat av: mutto

haha alex, du kan vara lugn. men jag var dessutom lite väl upprörd när jag skrev det där också, man behöver faktiskt inte lacka ur i bloggen. oproffsigt av mig. haha.

2008-05-26 @ 23:32:41
Postat av: Anonym

jag tror att det handlar mer om krav på sin imgivning än cynisism. vissa människor är okej med mer idioti, således blir don naiva. andra är helt enkelt trötta på skiten och har insett att det inte lönar sig....

2008-10-29 @ 23:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback