tentatönt

Tentatider. Jag vet att jag borde ha pluggat mera. Stupid. Även om det inte finns nåt osexigare än någon som säger "jag skiter i det här för jag orkar inte" så säger jag att jag skiter faktiskt i den här tentan, för jag orkar inte. Det är lite väl mycket nu. För en gångs skull känner jag att lärarprogrammet kräver 40 timmar (nåja) i veckan av mig och det är ju ett framsteg för den här utbildningen, men just nu har jag lite mycket going on. Prioritera.

Det är lite töntigt att hålla på såhär, att ge sig in i något man inte orkar med för att sedan skita i det. Kom igen, jag borde faktiskt ha kunnat planera lite bättre. Det hade definitivt inte varit omöjligt, trots att jag fadderiar på typ all min lediga tid. Genom att ge upp, säga att jag skiter i och inte göra hundra procent, tappar jag lite respekt för mig själv och det där, just det, stör mig. Är jag tolv? Nej jag fyller 24. Väx upp, rise above the storm och sluta gnäll. Gör det bara. Jag vägrar att acceptera likgiltigheten, tar jag det inte på allvar kan jag lika gärna låta det vara. Jag är bättre än så.

Imorgon efter tentan ska det bli fantastiskt skönt att hänga lite gäng, bli full och bara skita i lite konventioner en stund. Och kära vänner, förlåt mig om jag inte snackar tenta eller inte tycker synd om er som inte fattat. Jag har inte heller fattat, men jag tänker fan gnugga pungen mot marken innan jag sjunker så lågt att jag klagar över något jag enkelt hade kunnat undvika genom lite självdisciplin. Hörde jag skål? Nu släpper vi det och ger oss in i dimman istället.

Kommentarer
Postat av: Mita

Japp, du hörde skål! Jag skrev det... (Har ganska gäll röst, så du borde hört det ;))

2008-05-22 @ 17:33:43
Postat av: alla

skriv oftare!!! :P

2008-05-22 @ 19:47:31
Postat av: malin (:

;D snygg design på din blogg, gillar din header - så grymt enkel men så sjukt stilren och snygg liksom!

Postat av: malin

lycka till till dig imorgon, lycka till till mig på lördag.

2008-05-22 @ 23:02:36
Postat av: mutto

tack! :)

ikväll är det fest.

2008-05-23 @ 07:08:13
Postat av: alex

missade ju tyvärr festen :( hoppas du kunde njuta av att befinna dig i dimman och släppa lite på kontrollen

2008-05-26 @ 23:29:24
Postat av: Yvonne

Till en fantastisk ung man!
Har läst i kapp i bloggen. Den ger en fantastisk varm känsla i hela kroppen. Du ÄR en outstanding ordekvilibrist och väjer inte att skriva om någonting. Ditt reflekterande sätt är alldeles i särklass och jag är sååå stolt över att ha fått förmånen att ha varit din lärare under en kort period. Mötet med dig då förebådade mötet med dig idag. Stor sommarkram!

2008-05-28 @ 09:42:46
Postat av: mutto

Hej igen Yvonne, och tack! Kul att du läser och att du inte sågar mig fullständigt :) Kram!

2008-05-29 @ 09:23:27
Postat av: joaa

det är studenttider..

2008-05-30 @ 19:10:39
Postat av: Charlotte

Du är sämst i hela världen på att blogga! Uppdatera! Typ nu. =)

2008-07-04 @ 12:11:19
URL: http://lottelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback