förlänger livet

111549-10

Jag såg nyss Henrik Dorsins nya humorprogram på tv, Humorlabbet: Grotesco Royal. Jag tycker inte om Henrik Dorsin i parlamentet, jag tycker nog inte om Henrik Dorsin som komiker överhuvudtaget men det var en sketch i programmet som fick mig att dö av skratt.

 - Aha, du kör windows cp? Men gå in på kontrollpanelen, sen bildskärm och kryssa ur rutan "cp-ryck" så ska du se att skärmen slutar skaka.
 
Känns ju iof som ett gammalt datanördskämt, men det var kul ändå. Och varför inte, jag är ju datanörd. Jag tänder på klockfrekvenser, bus-hastighet och cachestorlek. Jag går igång på det. Det pirrar i magen. Det var iaf en rolig sketch i ett för övrigt ganska bisarrt program, bisarr humor är ju förstås kul men detta var mest överspel och dålig rekvisita. Ett annat väldigt roligt program är South Park, och gud har hört bön och börjat sända de nya avsnitten i staterna. Och jag är ju pirat, så jag laddar hem dom här samma dag de sänds där. I det senaste avsnittet ska Cartman frysa ner sig själv i tre veckor eftersom han inte orkar vänta på releasen av nya Nintendo, men Butters tappar bort honom. Han vaknar upp femhundra år senare. Samtidigt ska Mrs. Garrison förklara evolutionen (som hon inte tror på) för klassen men blir entledigad när hon kastar bajs i pannan på gästföreläsaren (som hon senare har sex med) eftersom att "om jag är släkt med en apa, kan jag bete mig som en apa".

Humor humor. Vad skulle man göra utan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback