got to see a new part of s w e

I Linköping cyklar alla. I alla fall alla som har en cykel, något jag inte har. Jag är liksom inte med i gänget än, det är helt klart. Det drar omkring klungor med människor som antingen cyklar eller leder sina cyklar tillsammans och utan cykel är du liksom ett av felen i finn fem fel. Det verkar oundvikligt att jag måste införskaffa ett av dessa hjälplöst fula färdmedel att susa runt på eftersom alla andra har ett och hur kul är det att åka buss när du är enda killen i världen som åker buss? Lite lyxigt javisst, iaf relativt, man slipper bli blöt, man slipper trampa med mjölksyra i benen i uppförsbackarna och du slipper snålblåsten men det är ju lite drygt att sitta ensam och vinka åt de andra barnen som har cykel bara för att du är lat och fåfäng. Kanske.

Jag ska i alla fall ut och jaga cykel imorrn. Pk sa att Tom skulle kunna sno en cykel åt mig i stan och skicka ner den, men det känns som att frakten på en cykel är typ ett par hundralappar och då kan jag lika gärna köpa en. Eller sno en själv. Ni sitter förstås och väntar på att jag ska säga att nej jag vill inte sno en cykel för att det är ju taskigt och olagligt. Ni får tro vad ni vill, tror ni att jag är kapabel att stjäla någons cykel så.. ja, det säger ju något om hur jag uppfattas.

I huvudsak verkar Linköping ok. Mitt rum är inte mindre eller fulare än jag trodde, min korridor är för tillfället rätt så tom eftersom de allra flesta här börjar inte förrän om en vecka och har ännu inte anlänt så jag vet inte om människorna som bor här är ok eller inte men tydligen ska man enligt rådande kutym inställa sig till något som kallas för söndagsfika varje söndag och det låter ju i all fall trevligt. Väldigt gemytligt, väldigt ombonat. Jag får väl se om en vecka, jag vågar inte hoppas på någonting imorrn.

Igår var årets sämsta dag, i alla fall om man ser till det faktum att det var sista gången jag såg min käraste på ett par veckor. Gråt och annat elände var det enda vi sysslade med, dock ett hysteriskt roligt avbrott för kurragömma en liten stund. Det är svårt på 36 kvadrat! Man får vara uppfinningsrik. Jag saknar henne redan, jag vill inte vara här ensam och uttråkad.

Hjärtat, det går fort. Tiden flyger iväg och snart är det helg igen.

Kommentarer
Postat av: ex roomie

saknade dej igår på kräftis hos erik.. jag blev mobbad för att jag ville lyssa på bra musik, alla andra ville lyssa på five å idoldanny. jag dog. btw är det askul å cykla.. jag köpte en hoj i förrgår, white horse kallar jag den å går som vinden =) take care, ses snart hoppas jag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback