jag är bara trött, inte sjuk

Har haft en händelsefylld vecka och helg. Mest helg. Eller, i onsdags fick jag reda på att jag har haft halsfluss i två veckor och var tvungen att starta (ännu en) penicillinkur och därmed äventyrades hela helgens planer. Helvete, skulle jag behöva genomlida en kväll på krogen helt utan berusningsmedel? Sen rökförbudet infördes och de mänskliga odörerna som uppstår vid spritfest och dans inte längre döljs av all cigarettrök är det i princip självsmädelse att gå ut nykter.

Men jag bet ihop och tänkte "det som händer det händer" och dök upp på förfesten till SMC på fredagen med en flaska JP och ett stort leende. Och när det sen börjades severas ren passoa i plastglas tänkte jag "fan nu händer det, jag kommer vara invalid imorgon" och drack några glas vatten innan vi gick ut. Jag minns inte taxiresan till Münchenbryggeriet, det är inte ett gott tecken. Jag tror i alla fall att vi åkte taxi. Jag betalade inte.


smcopen

Väl inne på München, som för er som inte har varit där är en av stans största festlokaler som brukar användas till event modell större (i den kategorin kvalificerar sig SMC), så var det till en början ganska glest men det artade sig. Junior Jack och Kid Créme spelade skivor liksom, det blir inte mycket fetare än så. Vi dansade oss svettiga och rusiga fram till småtimmarna, sen åkte vi tillbaka till Henrika och jag slocknar helt förstörd på en hård och obekväm soffa vid fyrasnåret.

jj
junior jack & kid créme


På lördagen bytte jag avgasrör på min skruttiga bil under en av de värsta bakfyllorna på länge. Jag mådde inte illa, men jag mådde verkligen inte bra. Penicillinet gjorde kanske sitt till, men jag härdade ut. Kvällen spenderades med ett gäng gamla klasskompisar från Fria hemma i lägenheten. Vi spelade sällskapsspel och blev fulla. Jenni dök upp och när vi vaknade på söndagen tänkte jag "där ser man, jag klarade det, nu kan det bara bli bättre" och låg i sängen halva dagen. Vi bakade bullar på kvällen. Jag har jättemycket bullar nu.

Så, nu är helgen över. Jag ska snart åka till jobbet igen, verkligen inte vad jag vill. Men, vi ses väl i dimman nästa helg igen. Eller nåt.


111549-23

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback