längesen sist



Jag blev lite för full igår. Vi var på Debaser och såg Shout Out Louds, ett av de bästa svenska band vi har. Dom var fantastiska, såklart, vi dansade och sjöng. Sångaren i bandet, han heter för övrigt Adam, var precis så tunnraspig och lite svajig i tonen som han skulle. Hon som spelar alla häftiga instrumenten, typ moog och xylofon, var helt undergrym. Som tönt och nörd la jag märke till att hon, som för mövrigt heter Bebban, som för övrigt är ett gräsligt namn, knackade sig själv på näsan när hon spelade fel. Det hände bara en gång som jag märkte. Hursomhelst, vi drack en väldig massa och dansade och härjade. Vi hade börjat snacka med två tjejer från Östersund av alla ställen i kön, som vi för övrigt stod i i två timmar, som vi inte såg under själva konserten men som efteråt slängde sina ben på dansgolvet till Depeche Mode's Just Cant Get Enough, som för övrigt är en nästan ironiskt perfekt låt för att beskriva Debaser och dess klientel. Vi sällade oss till dom och dom fick oss att dansa runt en stund i deras jackor, som dom inte pallat hänga in i garderoben. Det var konstigt men kul. Perre behöll sin på och efter typ en kvart av garv och viskningar så frågade tjejerna på fullaste allvar om Perre inte egentligen var homosexuell. Jag skrattade så jag storknade. Vi lämnade dom på dansgolvet och begav oss ut i natten.

Här borde vi ha called it a night och begett oss hem. Klockan var tre, vi var trötta och började bli rejält fulla. Men eftersom vi var på så gott humör tänkte vi dra till Berns, som vi trodde var öppet till fem. Vad vi fick det ifrån vet jag ej. De höll på att stänga när vi kom dit, så vi gick över till Camera av alla ställen. Det låg väl närmast antar jag. Här nånstans börjar mina minnen bli suddiga. Vi står en stund utanför, efter ett tag så pointar dom in oss och jag minns att vakten kollade lite konstigt på mig. Efter en timme eller nåt så drar vi därifrån, stället sög. Människorna där var smutsiga och äckliga. Bartendern hade gett mig ett glas vatten i baren. Efter en Bic Mac och lite senfyllesnack tar vi en Kurir hem, smart, eftersom jag har typ en häftigt kort som gör att jag åker billigare med dom.

När jag vaknar upptäcker jag att jag skrivit 'kartoffel' med tandkräm på badrumsspegeln. Det var lite skevt. Jag minns knappt något efter att jag satt mig i taxin. Uppenbarligen höll jag mig sysselsatt i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback