tacksam

Jag har en väldigt bra roomie, som städar när hon är bakfull. Idag när jag kom hem från jobbet, trött och lite irriterad över att det alltid verkar vara fint väder när jag jobbar dagtid, stod jag i hissen upp och tänkte "fan vad trist, jag måste diska.. skulle ju behöva dammsuga as well, för att inte tala om att jag behöver skura badrummet.. " och så vidare, ni vet hur det är. Städångest. Ibland har man världens feeling och städar hela lägenheten med ett leende på läpparna, men de dagarna då allt som har med städning att göra känns tungt, trist, jobbigt och fantastiskt fruktansvärt så är det underbart att ha en så fin och bra lägenhetskamrat som jag har. Som sagt, en av hennes kvaliteter är att när hon får för sig att hon inte får sova på dagen när hon är bakis (eftersom hon då inte kan sova sen när det väl är kväll) så städar hon för att hålla sig sysselsatt och vaken. Lovely. Så, när jag öppnade dörren och suckandes tog av mig skorna och förberedde mig mentalt för tjugio minuters diskande och upptäckte att, yay.. det är ju rent, så blev jag mycket, mycket belåten. Kunde inte ha fått en bättre present faktiskt.

Fia har ju förstås väldigt många andra bra kvaliteter än att hon städar när hon är bakfull också, många som kanske är mer beundransvärda än hennes städskills. Jag kände bara att just idag så fick hon till det och för det förtjänar hon ett alldeles eget tackinlägg i min blogg.  

Tack min vän.

Kommentarer
Postat av: Fia

å gulle =) du är inte så pjåkig själv ska du veta!!

2007-05-07 @ 11:29:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback