pokerkväll på ryds herrgård

Inte förrän på måndag ska jag ens tänka på att lyfta ett finger som har med skolarbete att göra, för nu är alla kursuppgifter och texter som ska behandlas innan praktiken klara. Praktiken, som startar på måndag, är nästan praktik på låtsas, typ prao, då vi ska gå ut i en mellanstadie/lågstadie (vilket det inte heter nuförtiden egentligen men wtf) och observera och interagera med vår mentor vi tilldelas och dennes klass. Vi ska inte föra lektioner eller undervisning utan mest se vad i hela friden det egentligen är som pågår i en sjätteklass år 2007 och hur läraren löser (eller inte löser) alla situationer och problem som kan och kommer uppstå. Intressant ska det bli, jag är den enda i min tutorgrupp (typ "klass") som kommer vara ensam med en mentor, alla andra får dela. Känns lite lyxigt. Som att jag är speciell och bra. Eller som att jag är retard som måste ha dubbelt så mycket uppmärksamhet? Äh.

Detta, denna skolledighet innan måndag, måste firas. Ikväll spelar florence valentin på Ryds Herrgård, eller HG som det egentligen heter no matter what people say och vi kommer ju bli dängfulla och skrika med i pokerkväll-låten. Lite för att den är svängig, ganska mycket för att den handlar om en förort till den enda stora staden som finns i det här landet och vi som känner till livet i förorten tycker gärna att vi är lite häftigare än människor från vetlanda eller motala. Jättetöntigt och om detta är vi medvetna, men det är mycket som är töntigt här i världen.

Jag måste hoppa in i duschen. Sand från gårdagens beachvolleyboll befinner sig fortfarande innanför mina kalsonger. Åh läs inte det där sista, det gör t o m mig äcklad.

Kommentarer
Postat av: sofia

jag gillar ditt sätt att skriva, verkligen.

2007-09-26 @ 22:13:37
Postat av: maria

har du dött nu igen?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback