när solen skiner blir det varmare

the sun is shining
the weather is sweet
makes you want to move
your dancing feet

Dagens sanning, signerad hans majestät Bob Marley. Osannolikt skönt med solsken ute. Visserligen är det lite i kallaste laget, då jag lyckats supa bort mitt tredje par handskar den här vintern nångång i förra veckan. Jag vet inte vad det är med mig och handskar och mössor men jag lyckas alltid glömma dem överallt. Kan ha med mitt generellt  rätt kassa minne att göra förstås. När jag var lite fick jag höra att jag skulle tappa bort mig själv en dag, om jag inte skärpte mig. Charles Dickes skriver i förordet till David Copperfield att ett gott minne är något man antingen har med sig från barndomen eller inte har det alls, så därför tänker jag strunta i att ödsla tid på att försöka göra det bättre. Vet i och för sig inte om Dickens är en särskilt kreddig vetenskaplig källa, men han är en fantastiskt författare. Det duger för mig. Ge mig en filofax.

Hursomhelst. Jag har haft alldeles för mycket att göra de senaste veckorna, vilket gjort mig stressad, retlig och känslig. Nu borde det lugna ner sig lite en tid framöver, något som ska bli grymt skönt. Slippa behöva känna att jag inte hinner göra det jag vill, kanske kunna umgås med mina väldigt saknade vänner och min kära underbara amanda. Lugna ner mig. Andas. Leva? Amanda är i stan (min stad) till tisdag kväll, jag saknar henne. Som alltid är det bitterljuvt, men jag vill ha henne här nu.

Shout outs till martin, alex och christian. Sjukt stort, det är nu det börjar för er del. Om era galtar och suggor skulle vara busy på annat håll when the shit hits the fan är det bara att ringa general hjelm, det vet ni. Jag finns alltid.

Kommentarer
Postat av: martin

Tack Brushan! Lovar att ringa om det blir knas.. Ska dock försöka klara mig med annordningar av lekar så länga jag bara kan.. Peace

2008-02-04 @ 17:56:38
Postat av: alex

läst...tack :)

2008-02-04 @ 22:53:19
Postat av: fråga

äre inte dags att skriva lite om alla hjärtans dag kanske?! =)

2008-02-12 @ 17:07:07
Postat av: Anonym

jaa men guuud! göööör det. skriiiv lite om alla hjärtans dag...de vill vi så gääärna höra om...

2008-02-12 @ 23:59:11
Postat av: mutto

anar jag lite bitterhet bakom den där sista kommentaren?

2008-02-14 @ 11:22:38
Postat av: fråga

jooo konstigt nog, haha kom igen nuuuuuuuuu SKRIIIIIIV :}

2008-02-14 @ 13:08:07
Postat av: asfdgd

mer än två veckor :O kom igen nuuuuuuuuuuuuuuuuuu

2008-02-16 @ 15:21:33
Postat av: sandra

lr om melodifestivalen ;) men kom igen nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu (A)

2008-02-16 @ 22:10:09
Postat av: Mita

Får man inte ringa om man inte har LäxBusniess? :(

2008-02-19 @ 21:02:50
Postat av: mutto

mita mitt hjärta, att du ens undrar? :) klart att du får!

2008-02-19 @ 21:11:08
Postat av: alex

jag ringer ofta när jag har "KnäppBusniess" ;P

2008-02-21 @ 13:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback