saker som jag aldrig gjorde

Förstår du vad jag menar om jag säger att jag ibland får ångestinspiration? Jag vet inte om det är för att fly från ångest eller om det är ångesten i sig som manifesterar sig i kreativitet. Det spelar nog ingen roll. Eller jo det gör det ju. Men oavsett vad, när den där tunga känslan lägger sig över skuldrorna och jag faller genom golvet är det ändå något som stannar kvar. Energi. Vilja. Inspiration, kreativitet. Men ändå, samma hopplöshet. Jag får alla dessa idéer och all den här energin och viljan att förverkliga dem, sen tittar jag ut genom fönstret. Inser att jag är i Linköping, att jag är lärarstudent och att jag egentligen borde lägga mer tid på studierna och sluta drömma om det ljuva livet, jag kommer ändå aldrig vara med om det.

Ibland undrar jag om inte livet bara är en ändlös rad av variationer på ett redan förutbestämt tema. Vi föds jagade av hundar, vi kan inte stå still för länge utan måste hela tiden förändras. Det fasansfulla är att oavsett hur mycket du och jag anstränger oss, kommer vi aldrig bli kvitt det. Är du inte anpassningsbar bryts du, är du för lätt att forma slår du bara knut på dig själv. Konformitet. Vilket skällsord. Vilket skämt.

Jag har orkar inte uppfinna hjulet varje gång, jag har ingen lust spela med och jag vill inte låtsas vara någon annan.

Kommentarer
Postat av: alex

Två blogginlägg på två dagar, du måste ha mycket tankar i huvudet!
Men jag tycker att du borde tänka om när det gäller att du ska sluta drömma om det ljuva livet för att du aldrig
kommer vara med om det... det e klart att du kommer!!! Det som folk måste inse är att "det ljuva livet" med stort L inte finns, utan man måste se det ljuva I livet istället...och det måste du ju erkänna att du har en hel del av!

kram till dig

2008-01-16 @ 21:23:15
Postat av: fröken m

men bryt inte ihop nu, du är bara en av många människor jag drömt om, och du kan inte fånga mig och jag kan inte fånga dig, för jag vet att hela stan vill ha dig. håkan kommer till way out west. ses där?

2008-01-17 @ 21:29:38
Postat av: mutto

klart vi gör :)

2008-01-19 @ 14:57:05
Postat av: sandra

4 dagar utan nåt? kom igen nuuuuuuuuu

2008-01-20 @ 15:19:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback