en sista gång

Varje dag innebär en ny chans att göra det jag inte gjorde igår. Varje dag ger mig chansen att ställa sådant som är fel, till rätta. Varje dag betyder en risk att trampa snett och ramla, och antingen göra sig själv eller någon annan illa. Eller båda. Varje dag medför tillfällen då vi kan känna den bitterljuva förnimmelsen av oberättigad uppskattning, rädslan för att någon ska peta hål på vår såpbubbla av förtroende. Varje dag upplever jag den skälvande skörheten du kanske kallar kärlek och varje dag är jag världens [sätt in valfritt positivt, absolut superlativ här] man. Varje dag är en ny chans att leva lite till, att så många är rädda för att göra mer än bara existera är kanske det sorgligaste av allt.

Kommentarer
Postat av: alex

ibland kan det dock vara skönt att bara existera, att må bra, utan att göra något mer än att vara...vet inte om man kan kalla det lathet eller att man har tur?

Men håller med dig om att man borde kanske se varje dag som en möjlighet att leva lite till...men får nog tyvärr vänta tills efter tentaveckan med att tänka så, annars kommer jag ha ganska svårt att motivera mig att tentaplugga.

Hoppas du har det bra i Linköping, Stockholm är KALLT!...men ganska soligt :)

2008-03-22 @ 12:47:05
Postat av: är du där?

Hej, har du skrivit det här själv? Om inte: Var kommer det ifrån?

Om så är fallet: Imponerande.

2009-06-20 @ 23:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback